Maqluba

Maqluba som jag brukar kalla för ”ristårtan” för att enklare kunna beskriva vad det är för maträtt är faktiskt en ”ristårta” med kyckling och friterade grönsaker på toppen. Denna maträtt är väldigt spännande, man behöver ha tålamod när man gör denna ”ristårtan” och så måste man gilla att fritera för det tar sin lilla stund. Man behöver inte ha just kyckling och de grönsaker jag har valt att ha i detta recept, man kan plocka på sig det man själv gillar, man kan även ha köttfärs och inga grönsaker alls om man inte vill ha det. Men jag och min man är riktigt grönsaksälskare därför brukar jag fritera våra favorit grönsaker som passar väldigt bra tillsammans med riset och en soppa gjord av Black eye-bönor. Läs vidare för hela receptet och steg för steg bilder. Har du några funderingar är det bara att kommentera så svarar jag så fort jag kan. Lycka till

wpid-img_20151031_184319.jpgwpid-img_20151031_184143.jpgwpid-img_20151031_184959.jpg Fortsätt läsa ”Maqluba”

Black eye-bönsoppa

Black eye-bönsoppa tillsammans med tomatpuré och gul lök. Denna soppa serverar jag ganska ofta tillsammans med ris, detta recept är för 4 personer och tar 1,20 h att tillaga. Läs vidare för hela receptet och för fler bilder.

wpid-img_20151031_184014.jpgwpid-img_20151031_185149.jpg Fortsätt läsa ”Black eye-bönsoppa”